Responsive Image

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی غرب کشور(ادیان، اقوام و مذاهب)


institue for social and cultural studies in the west of country
پژوهشکده  مطالعات فرهنگی و اجتماعی غرب کشور مطابق با شیوه نامه­ ی تاسیس و تشکیل واحد­های پژوهشی معاونت پژوهشی دانشگاه رازی و منطبق با آیین نامه­ی تاسیس واحدهای پژوهشی در دانشگاهها به شماره عتف_آ_3103 مورخ  7/11/97، ابلاغی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به منظور توسعه و انسجام هر چه بیشتر فعالیت­های پژوهشی در دانشگاه رازی و ایجاد بستر مناسب جهت تعامل همه جانبه و موثر با سازمان­ها و دستگاه­های اجرایی و بخش­های مختلف تولیدی و خدماتی کشور و در راستای مأموریت و وظایف وزارت مبنی بر انسجام امور تحقیقاتی و فناوری و افزایش کارایی و اثر بخشی تحقیقات در کشور (ویژه مطالعات فرهنگی ،اجتماعی و علوم انسانی) در دانشگاه رازی و در غرب کشور تاسیس می شود. پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی غرب کشور مطابق تعریف ماده 1 شیوه نامه  به عنوان یکی  از واحد پژوهشی دانشگاه  و بخشی از معاونت پژوهشی دانشگاه رازی محسوب می شود
به منظور تحقق بخشی از وظایف علمی- پژوهشی  دانشگاه رازی و با هدف توسعه تعامل فرهنگی­، تقویت هویت ملی و ایجاد همبستگی  اجتماعی  جامعه ایرانی  و در جهت کمک به رفع نیازهای علمی و پژوهشی­ کشور در زمینه شناخت تاریخ،­ فرهنگ، آیین‌ها، ادیان، فرق و مذاهب، اقوام و زبانهای ایرانی و... «پژوهشکده مطالعات فرهنگی- اجتماعی غرب­ کشور» وابسته به دانشگاه تأسیس شده­ است.. پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی غرب کشور مطابق تعریف ماده ۱ شیوه‌نامه  به‌عنوان یکی  از واحد پژوهشی دانشگاه  و بخشی از معاونت پژوهشی دانشگاه رازی محسوب می‌شود. طرح تأسیس این پژوهشکده در جلسه  مورخ 8/9/1400 در شورای پژوهش و فناوری دانشگاه و در جلسه مورخ 7/10/1400 هیأت رئیسه دانشگاه به تصویب رسید.
مدیریت پژوهشکده: مدیر پژوهشکده در مورخ 10/7/1400 هیأت رئیسه دانشگاه به تصویب رسید و دکتر روح اله بهرامی (عضو هیأت علمی گروه علوم تاریخی دانشگاه رازی) به‌عنوان مؤسس و مدیر این پژوهشکده انتخاب شدند. دکتر روح اله بهرامی با درجه دانشیاری عضو هیأت علمی گروه علوم تاریخی دانشگاه رازی می‌باشد.
وظایف مدیر پژوهشکده به شرح ذیل است:
  • برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای اهداف و مأموریت‌های پژوهشکده
  • برنامه‌ریزی و توسعه پژوهشکده در افق دور دست
  • رصد و نظارت بر اجرای برنامه‌های پژوهشکده
  • گزارش فعالیت‌های پژوهشکده به بالادستی
  • توسعه و نظارت بر ساختار پژوهشکده
  • رایزنی و ارتباطات با پژوهشگران داخلی و خارجی جهت تقویت کارگروهی مطالعاتتی
دکتر روح اله بهرامی
مدیر پژوهشکده

دانشیار علوم تاریخی
گروه حقوق، تاریخ و باستان شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی
دانشگاه رازی
پست الکترونیک:

 dr.bahramo2009@gmail.com

Responsive Image