80

دومین پیش نشست "کنفرانس ملی آموزش عالی و پیشرفت زنان در ایران" در دانشگاه رازی

دومین پیش نشست کنفرانس ملی آموزش عالی و پیشرفت زنان در ایران، توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی  دانشگاه و با همکاری پژوهشگاه مطالعاتی فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 20 آذر ماه 1402 بر گزار شد.

در این نشت در ابتدا دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه ، ضمن اشاره به مناسبت‌های آذر ماه به‌ویژه ایام فاطمیه، هفته بسیج و روز دانشجو، به تشریح جایگاه بانوان در فرهنگ و تمدن اسلامی و بینش وحیانی اسلام در باب کرامت و جایگاه رفیع زن در نظام خلقت و دین مبین اسلام  پرداخت. وی به نقش و حضور زنان در تکوین انقلاب اسلامی و جایگاه برجسته انقلاب اسلامی به عنوان احیاء کننده شخصیت و منزلت زنان در جهان معاصر اشاره و ابراز امیدواری کرد که با بر گزاری چنین برنامه‌هایی ابعاد این اندیشه و تفکر به‌خوبی مورد بازشناسی قرار گیرد و از دست اندرکاران برگزاری چنین نشست‌هایی برای تبیین جایگاه زنان قدردانی کرد.

در پنل اول این پیش نشست خانم دکتر فلاحتی مدیر گروه مطالعات زنان  پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی و تمدنی وزارت عتف سخنانی در مورد اهداف، سیاست ها و برنامه های وزارات علوم برای جایگاه علمی بانوان در دانشگاه ها بیان کردند.سخنران بعدی این پیش نشست خانم دکتر خدیجه مرادی نماینده بانوان دانشگاه رازی بودند که به تشریح برنامه ها خود در دانشگاه پرداختند. 

در پنل دوم سه سخنرانی تخصصی برگزار گردید. سخنرانی اول دکتر روح الله بهرامی بودند عضو هیأت علم  و مدیر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی غرب کشور در دانشگاه رازی به بیان نقش زنان در سیاستگذاری آموزش عالی در غرب کشور در پایان عصر پهلوی تا انقلاب اسلامی پرداختند. ایشان سیر تحول آموزش عالی را در این ناحیه با ذکر آمارهای دقیقی تشریح نمودند.


شناسه : 11488643